Tapahtumat Onkemäen koululla

Onkemäen entinen koulu palvelee nykyään kyläläisiä viihtyisänä Kylätalona ja juhla- sekä kokoustilana.

Järjestämme tapahtumia itse ja vuokraamme tilojamme yrityksille sekä yksityisille. Jos olet kiinnostunut järjestämään oman tapahtuman Onkemäen koululla, ota yhteyttä ja tule tutustumaan entisen koulun tunnelmallisiin tiloihin.

Teemme tiiviisti myös yhteistyötä Onkemäen kyläkerhon ja Vesilahden seurakunnan kanssa.

“On siitä jo aikaa kun olen viimeksi täällä käynyt... Minä kävin täällä koulua... Kiva kun järjestätte täällä tapahtumia.”

“Oi kuinka hienot tilat teillä täällä on! On vanhan koulun tunnelma hyvin säilynyt. Ja nämä pönttöuunit... nehän ovat ihan lämpimiäkin!”

“Kiitos erittäin mielenkiintoisesta kyläillasta! Tuli paljon tietoa ja oli oikein hauska.”

KYLÄN OMA KOHTAAMISPAIKKA

Vuonna 2023 käynnistimme säännölliset kyläillat, missä pyrimme tarjoamaan kyläläisille viihtyisän kokoontumispaikan ja mielenkiintoista ohjelmaa.

Ensimmäisen vuoden aikana kartoitettiin kyläilloissa Onkemäen ja Riuttonkulman kylien sekä lähialueiden historiaa. Muistelmia ja tarinoita kävi kertomassa kylillä asuvat ja asuneet ihmiset, katsottiin paljon vanhoja valokuvia ja pyrittiin tunnistamaan taloja ja niiden asukkaita. Kertomukset nauhoitettiin ja ovat pyynnöstä saatavilla ottamalla yhteyttä Onkemäen koulun johtokuntaan sähköpostilla onkemaen.koulu@gmail.com.

Lisäksi kyläiltojen teemoina on ollut käsityöt, villiyrtit, Vesilahden liikuntamahdollisuudet sekä 1918 vuoden sisällissota.

Muita tapahtumia ovat olleet perinteinen talvirieha, hyväntekeväisyys-huutokauppa koulun korjaustoimenpideiden rahoittamiseksi ja perinteinen joululaulu-jumalanpalvelus Vesilahden seurakunnan kanssa.

KYLÄILLAT OVAT ILMAISIA JA AVOIMIA KAIKILLE.

Tarjoamme kahvin, teen ja mehun.

TERVETULOA!

Kyläillan yleinen mainos syksy 24 FB.jpg

Onkemäen Kyläillat jatkuvat 5.9.2024 alkaen

Olette kaikki tervetulleita juttelemaan eri aiheista ja ideoimaan syksyn Kyläiltoja sekä kylän toimintaa muutenkin!

❗️HUOM! Kyläiltojen aikataulu on muuttunut: kokoonnumme nyt

joka toinen TORSTAI klo 18.

Kyläillat ovat ilmaisia ja avoimia kaikille.

Nähdään Kyläilloissa Onkemäen koululla!

Tapahtumat 2024

Kyläilta Onkemäen koululla

Kyläilta 31.10.

Kyläillan vieraana on tekninen palvelupäällikkö Roope Kyrkkö Vesilahden kunnasta.

Maalaustalkoot Onkemäen koululla

Maalaustalkoot 18.-20.10.

Sisäseinien maalaustalkoot Onkemäen koululla. Talkooväelle ruoka tarjolla.

Kyläilta 17.10.

Torstaina 17.10. klo 18 virkataan isoäidinneliöitä ja valmistellaan maalaustalkoita.

Kyläilta 3.10.

Matti J. Mäkelä tarinoi onkemäkisistä sukujuuristaan

Kyläilta 19.9

Isoäidinneliöistä ainutlaatuiset sohvapeitteet Onkemäen koululle!

Rallia ja ruokaa 27.7

🏁 Lauantaina 27.7 ajetaan Kehrontiellä HYAcenter Rallin erikoiskoe.

Lähiruokabrunssi 8.6

Lähiruokabrunssi Onkemäen koululla klo 12-15. Brunssin järjestää Tiina Ainasoja

Kyläilta 26.6.

Paistetaan muurinpohjalettuja ja pelataan pihapelejä.

Kyläilta 12.6.

Tervetuloa juhlimaan kanssamme Vesilahtelainen kulttuuriteko -palkintoa! Tarjoamme kakkukahvit.

Kyläilta 29.5.

Opastusta tietotekniikan ja etäpalvelujen käyttöön

Kyläilta 15.5.

Partioilta aikuisille ja kaikenikäisille kiinnostuneille

Kyläilta 1.5.

Wapun historiaa

Kyläilta 17.4.

Kyläillan vieraana kunnanjohtaja Mikko Latvala

Kyläilta 3.4.

Kahvitellaan, vaihdetaan keväisiä kuulumisia ja vinkkejä alkavaan puutarhakauteen.

Kauppa-autotoiminta Vesilahdella

Kyläilta 20.3

Myymäläautomuistelu.
Kauppa-autotoimintaa Vesilahdessa ja naapurikunnissa - muistelemassa Kari Niemi ja paikalla olijat.

Kevätrieha Onkemäen koululla

Kevätrieha 16.3

Kevätrieha lauantaina 16.3 klo 11-15.

Onkemäen koulun kyläilta 6.3

Kyläilta 6.3.

Rauhoittumisilta Mari Vuoriston ohjaamana.

Onkemäen koulun kyläilta 21.2

Kyläilta 21.2.

Kahvitellaan, vaihdetaan kuulumisia ja suunnitellaan tapahtumia.

Placeholder Image

Perhejumalanpalvelus 21.1